Vanliga frågor

FAQ Vanliga Frågor

Här hittar du svar på de mest vanligaste frågorna. Hittar du inte ditt svar kan du alltid kontakta vår kundtjänst support@programvara.se


Att handla i butiken är en enkel & snabb process. Du lägger din produkt i kundvagnen, går sedan vidare till kassan. I kassan fyller du i alla dina kunduppgifter. Efter betalningen har genomförts och verifierats så skickas din elektroniska produktkod till din mailadress

Att installera Windows 10 är snabbt & enkelt, du kan följa en detaljerad stegvis instruktionsguide här:Installera Windows 10 med USB

Att installera Office 2019 är snabbt & enkelt, du kan följa en detaljerad stegvis instruktionsguide här:Installera Office 2019 med Windows

I butiken kan du välja mellan att betala med klarna eller Paypal i kassan.

När du betalar med Klarna så har du ett flertal alternativ att välja mellan.

  • 14 dagars faktura
  • Klarna konto
  • Betalkort
  • Internetbank

Alla produkter i butiken är elektroniska produkter (ESD).

ESD – Electronic Software Distribution.

Detta innebär att varje köp innehåller en unik licens nyckel som används för aktivera programvaran för ditt köp. Det här gör processen så snabb & enkel som möjligt. Licens nyckeln skickas direkt efter genomförd betalning, en direktleverans på under 1 minut. Du kan komma igång direkt efter köpet med din programvara, koden skickas till den mejladress du skrev i kassan. Du kan även komma åt din kod via “mitt konto” i butiken.

Du kan kontakta vår kundtjänst genom att klicka på “kontakta oss” fliken uppe i hörnet på hemsidan. Du fyller i ditt kontakt formulär så kommer vi återkomma så snart vi kan. Du kan även alltid kontakta vår kundtjänst direkt via support@programvara.se eller kontakt rutan nere i det högra hörnet.

Vid felköp kan du alltid byta din produkt mot korrekt avsedd vara, så länge
du inte har förbrukat din produktkod du har mottagit i samband med köp.
Om du har redan förbrukat & aktiverat din produktkod kan vi dessvärre inte genomföra en retur för din beställning.

Kolla din skräppost & din email inkorg efter mejlet med  koden.
Om du inte kan hitta mejlet med koden så genomgår din betalning troligtvis fortfarande en verifiering i vårt system. Leveransen kan då dröja några timmar tills vi har verifierat och bekräftat din betalning i vårt system. När betalningen är verifierad så kommer ett mejl skickas ut min din produktkod.

Om du upplever problem med att aktivera din produktkod så ska du kontakta vår tekniska avdelning på support@programvara.se du kan även skicka in din förfrågan via vårt kontakt formulär. Ange alltid ditt ordernummer & ta en skärmbild på felmeddelandet som uppstår & bifoga bilden i mejlet till oss.

Alla genomförda beställningar får en orderbekräftelse via email när köpet är klart. I det mejlet så hittar du ett PDF kvitto för din order.